Rabu, Julai 29, 2009

hari minggu @ kampung
puchong-bentong-raub-lipis-merapoh-gua musang-dabong-jeli-tanah merah-kota bharu-tanah merah-kuala krai-gua musang-merapoh-lipis-raub-bentong-puchong

ahli rombongan:
1st driver(hubby), 2nd driver(BIL-abang hubby), 3rd driver(aku la...eksyen je lebih, tak berani ooo...), cik da(adik aku), syahmina & syafi...

jumaat...
11.45pm - bertolak dari puchong

sabtu...
5am - sampai di gua musang, rehat sambil tunggu subuh di masjid...
7am - sarapan kemudian meneruskan perjalanan...
12pm- sampai di jeli, bermula la aktiviti memanjat pokok...
puncak gunung stong, dabong... air mengalir deras...



mangsa pertama, pokok manggis (durian tu saje enterframe, beli kat tepi jalan dabong-jeli)... pokok manggis ada 3 pokok jer + pokok petai + pokok durian(buah tak elok) + pokok rambai + pokok gelugur... sebab tanah tu sebenarnya kebun getah... buah getah memang la banyak... hehehe...



mangsa seterusnya, pokok petai...


budak 2 org ni pun mangsa jugak... mangsa nyamuk & pacat (syafi nyaris kena gigit dek pacat), sempat buang, lepas tu depa terus dok dalam kereta... dah tak berani nak lepak-lepak kat bawah...

opocotttt... apa tu?? tu la dinasour, kata syafi...


sabtu
3pm - ke rumah PIL, tanah merah... aktiviti melelapkan mata pula...
6pm - ke kota bharu, rumah myparent... bemalam di sana...

ahad
10am - sekali lagi, aktiviti 'melicinkan' segala buah yang ada...
cik da & ayah san (adik lelaki bongsu aku) sedang sibuk memenuhkan guni...

buah salak


nenek sedang menggergaji dahan pokok raspberi... harap pokok jer besar, buahnya segan-segan nak keluar...baru 2,3 kali berbuah, tapi aku belum pernah lagi tengok/rasa buahnya


ahad
12pm - bertolak ke rumah PIL semula, untuk edisi memenuhkan kereta dengan buah-buahan lagi...
3pm - bermula perjalanan pulang ke puchong...

sekiannnnn...

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Seronoknye!!! macam2 buah ade...

fa10 berkata...

waaaaa....jelesnya dpt makan buah2an tempatan...huhuhu

hunny berkata...

ijan, fa10... dah ada mcm2 buah tu... tak de la beria sgt nk makan... klu x de teringin cm mengidam lak... meh la... ada byk lg ni kt umah...

cikmanggis berkata...

wahhh..hunny balik kg tak ajak cm..jeles btol..hihi...

hunny berkata...

saje wat kerja gila balik kelate hujung mggu... penattt...